Fremtidsrettede selskaper ser bærekraft som en mulighet til å bygge motstandskraft og langsiktig verdi – ikke bare som en forventning fra samfunnet. De vet at bærekraft åpner dører til nye inntektsmuligheter, reduserer risiko og bygger tillit.
Hanne Løvstad
Leder for bærekraft- og klimatjenester
PwC Norge
"I 2050 skal Norge drives av nullutslippsteknologi- og løsninger. Fremtidens næringsliv handler ikke om å velge mellom bærekraft og lønnsomhet – det handler om å redefinere hva verdiskapning betyr".
Hvorfor oss?
Kundeprosjekter
Hystar jobber kontinuerlig med produktutvikling for å tilgjengeliggjøre billigere grønn hydrogen. Det er nøkkelen for at hydrogen skal være løsningen på klimakrisen. Se hvordan vi bistod med utvikling av digitale verktøy som skal brukes til videreutvikling og analyse:
20 millioner tonn plast havner i havet hvert år — et massivt globalt problem som ingen eier. SpillTech utvikler løsninger for å rydde opp i marine miljøer, f.eks. elver og havner. Se hvordan PwC-teamet hjalp SpillTech med analyse og sirkulær forretningsutvikling for å løse søppelproblemet i de syv hav.
For Mosaic ble klimamodellering et verktøy som ikke bare avdekket hvordan klimaendringer kan påvirke globale operasjoner, men også ga verdifull innsikt til strategisk planlegging. Resultatet? En sterkere og mer robust posisjon for å møte fremtidige risikoer og muligheter. Les mer om resultatene fra vårt globale case:
Innsikt
Vi har samlet innsikt om CSRD-rapporteringen fra 100 norske selskaper, så du kan lære fra ledere som sitter med de samme utfordringene.
Å forberede seg på og håndtere klimaendringer kan bli en utløser for innovasjon og vekst. Slik går du frem:
Hvordan kan CFOen akselerere vekst og bygge tillit ved å fokusere på langsiktig verdi, og samtidig ta en nøkkelrolle i å drive bærekraftsarbeidet?
Innsikt
7 billioner dollar skal flyttes i år. Dra nytte av vekstmulighetene i din bransje:
Smart vekst starter med dyp innsikt
Vi forstår hvordan dere fungerer og hvordan AI kan jobbe effektivt for din bedrift
Vi samarbeider med teknologigiganter og pionerer, slik at du kan tenke som en oppstartsbedrift og skalere som en markedsleder