Story of our year
Års- og bærekraftsrapport 2025
Dagens marked krever fleksibilitet og kontinuerlig bevegelse. I årets rapport kan du utforske noen av milepælene som har definert oss, og som vil være med på å forme veien videre.
Dagens marked krever fleksibilitet og kontinuerlig bevegelse. I årets rapport kan du utforske noen av milepælene som har definert oss, og som vil være med på å forme veien videre.
Presset på bedrifter til å fornye seg har aldri vært større – faktisk er det på sitt høyeste nivå på 25 år. Vår globale rapport, Value in Motion, gir en skarp analyse av både vekstmuligheter og utfordringer frem mot 2035. Mye står på spill. Bare i 2025 vil omsetning tilsvarende tre og et halvt oljefond skifte hender som følge av globale megatrender. Selskaper som tør å utfordre etablerte sannheter, utforske nye domener og tenke annerledes, har en unik mulighet til å vinne markedsandeler og forme fremtiden.
Jeg er både motivert og optimistisk for det som ligger foran oss. Med fornyelse kommer spennende, og ofte uforutsette, muligheter. Sammen med våre kunder og samarbeidspartnere skal vi rigge oss for å gripe dem.
We invested US$3.1 billion across the network including 12 acquisitions and strategic investments to expand professional capability in key areas, particularly AI & technology, consulting, business strategy and tax.
We shared insights on key issues from AI to business model reinvention to sustainability at global events such as the World Economic Forum Annual Meeting in Davos, VivaTech, Mobile World Congress, APEC CEO Summit, Milken Institute Global Conference, and Climate Week New York City.
We launched our flagship Value in motion thought leadership that reveals how disruptive forces from AI to climate change are reconfiguring industries and creating vast new business opportunities for those with the vision to seize them.
We launched a refreshed visual identity to reflect our position at the forefront of business, technology and industry change. Our first global brand update in over a decade, our new look reflects how the firm already works: fast, sharp and focused on what’s next.
We continued to invest nearly US$1.5 billion to expand and scale our AI capabilities across our network, including building out our global AI factory, establishing AI hubs and Centres of Excellence around the world and launching agent OS.
We won multiple honours from the International Innovation Awards and the International Accounting Awards for our Next Generation Audit which leverages an AI-first technology strategy to enable our auditors to deliver an elevated audit experience.
PwC and Microsoft announced a strategic collaboration aimed at transforming industries with the power of AI agents, sophisticated systems capable of performing tasks autonomously, analysing data and aiding decision-making.
We launched Assurance for AI, the first solution of its kind to empower businesses with trust and confidence in their AI systems. Assurance for AI will complement our existing services by providing independent assurance over AI systems.
PwC was named in Forbes 2025 ranking of ‘World’s Best Management Consulting Firms’ based on a global survey of clients and consultants on all continents.
Recognised as a Global Leader in both ESG & Sustainability Assurance Services and Climate Change Consulting by independent analyst firm Verdantix.
Vi leverer tjenester gjennom tre integrerte miljøer: Assurance, Advisory og Tax & Legal. Vi jobber sammen og deler kunnskap, ideer og erfaringer på tvers for å løse komplekse utfordringer innen områder som finansiell rapportering, skatt, risiko, transaksjoner, transformasjon, kunstig intelligens og bærekraft.
Med vår fagkompetanse og bransjekunnskap ønsker vi å bidra til å utvikle samfunnet i en positiv retning. Å bygge, styrke og utvikle tillit er kjernen i vår virksomhet og preger alt vi gjør.
Vårt formål er å bygge tillit i samfunnet og løse viktige problemer
Kjersti Olsen, Chief Financial and Administrative Officer (CFAO)
Vår strategi handler om å sette fellesskapet først – å prioritere vår kollektive styrke fremfor individuelle interesser. Det er gjennom samskaping, felles investeringer og strategisk samordning at vi kan møte de globale megatrendene som former fremtiden.
Å redusere klimagassutslipp i egen virksomhet er en sentral del av vår strategi, samtidig som vi har en viktig rolle i å støtte andre organisasjoner i å definere og oppnå sine klimaambisjoner.
Hege Lien, Chief People Officer (CPO)
Vi har som mål å være verdensledende på utvikling av talenter, og gjennom det sikre at våre medarbeidere til enhver tid har kompetansen og robustheten de trenger i en verden i stadig endring. Vårt medarbeiderløfte er vår felles historie om hvordan det er å jobbe i PwC, og hva man kan forvente. Et verdiforslag som forplikter gjenspeiles i slagordet vårt, som er: Grow here. Go further.