André er Partner i PwC Consulting, hvor han jobber med strategi-, forretningsmodellering og digitaliseringsprosjekter innen en rekke ulike bransjer. André har sin styrke innen innovasjon og utvikling, prosjektledelse og endringsledelse.
André har ledet og fasilitert flere større og komplekse innovasjonsprosjekter. Disse prosjektene har blant annet vært forskjellige former for samarbeid mellom ulike aktører i eller rundt samme bransje.
Han har også støttet en rekke selskap med markedsanalyse, internasjonalisering og vekststrategi. Han har også jobbet med sirkulære forretningsmodeller og nye grønne verdikjeder.
Først i Bergen og vokst opp i Os.
Familie, venner, trening og en god film er høyt på listen ( i den prioriterte rekkefølgen)
Vår tids største utfordring er klimakrisen. Den vil gi store utfordringer i tiden fremover, men også store muligheter. Selskap lager omstillingsplaner og utforsker nye forretningsmodeller. Å bidra i denne type arbeid gjør at jeg gleder meg hver morgen, men også er stolt over hvilke impact PwC kan skape i et langsiktig perspektiv.
I disse dager er det bil. Når jeg bor et stykke utenfor en storby og er småbarnsfar (taxi-sjåfør) er bil den eneste måten det går rundt på. Men jeg har et langsiktig mål om å bli en større bruker av kollektiv.
Problemløsning, en pragmatisk tilnærming og godt humør. Vi møter mye motgang i både privat- og jobbliv, men det finnes alltid en løsning og læring for fremtiden.
Det må bli en pils i varmen. Når det først er sol i Bergen, må vi nyte den.
Det er uten tvil Jon Bon Jovi. Musikken har vært med meg siden barndommen og jeg kan ikke unngå å synge med hver gang en låt kommer på.
Jeg vant en tegnekonkurranse da jeg var 8 år gammel. Tegningen endte opp med å henge på Louvre en periode. Juryen fremhevet at tegningen viste glade mennesker på en god måte, men jeg tegnet Turtles.
Manglende innsikt i landet man ønsker å satse på er ofte en stor utfordring. Det er sentralt å forstå det regulatoriske forhold i landet slik at man ikke satser på feil tidspunkt eller gjør feil valg i etableringsperioden.
I tillegg må man ha god innsikt i aktørlandskapet for å forstå hvem som er reelle konkurrenter og hvem som kan være samarbeidspartnere som muliggjør vekst.