Er du nysgjerrig på hvordan du kan ta i bruk KI i høyere utdanning? I dette webinaret skal vi utforske pedagogisk bruk av KI for undervisning og læring. Vi får besøk av undervisere og forskere som vil dele av sine erfaringer.
Agenda
Keynote “AI in Education: Small Steps, Big Impact”, Jessica L. Parker, GenAI-forsker og underviser innenfor helsevitenskap.
Noen spørsmål vi kommer til å utforske:
Hvordan vil bruk av KI påvirke det faglige innholdet i utdanningen? Vil underviserrollen i høyere utdanning endre seg? Hvordan kan generativ KI bidra til mer individbasert læring? Tørr vi prøve og feile for å henge med på utviklingen?
Webinaret vil foregå på engelsk.
Om deltakerne
Jessica L. Parker, underviser innenfor helsevitenskap, forsker og strategisk rådgiver innenfor KI i utdanning
Jessica er en fremtidsrettet pedagog, forsker og gründer som aktivt utforsker integrering av kunstig intelligens i utdanning. Som foreleser ved MCPHS University og grunnlegger av flere vellykkede foretak, har hun med seg en blanding av praktisk erfaring og akademisk innsikt til det stadig utviklende landskapet av KI i akademia. Jessicas forskning fokuserer på teknologiens potensial i utdanning, med økende interesse for generativ AI. Hennes arbeid undersøker hvordan KI kan forbedre forskningsmetoder, informere undervisningspraksis og skape mer engasjerende læringsopplevelser.
Anne E. Bjune, professor og utdanningsleder ved institutt for biovitenskap, UiB
Anne er biolog med hovedfokus på vegetasjon og hvordan den har utviklet seg etter siste istid. Hun har lang erfaring som både underviser og veileder. Sammen med flere undervisere har hun jobbet med å utvikle ulike måter man kan bruke KI i undervisningen for å øke studentenes læring. I sin forskning bruker hun plantefossiler som pollen, frø og blader til å rekonstruere fortidens vegetasjon. Anne underviser i hovedsak botanikk til helt ferske studenter og fortidens økologi til masterstudenter.
Tor Ole Bigton Odden, førsteamanuensis ved Senter for beregningsorientert realfagsutdanning (CCSE) ved Universitetet i Oslo
Tor Ole er førsteamanuensis i fysikkdidaktikk ved CCSE: Senter for beregningsorientert realfagsutdanning. Forskningen hans fokuserer på hvordan programmering og beregningsmetoder kan brukes til å hjelpe studenter med å få kreativt eierskap over egen læring, hvordan studenter lærer vitenskapelige programmeringsferdigheter, og bruken av språkteknologi (naturlig språkbehandling), maskinlæring og kunstig intelligens for å analysere data og litteratur innen realfags- og fysikkundervisning.
Ekaterina Prasolova-Førland, Professor, Institutt for pedagogikk og livslang læring, Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap ved NTNU
Ekaterina er professor og leder for forskningsgruppen og laboratoriet Innovative Immersive Technologies for Learning (IMTEL) ved NTNU, Institutt for pedagogikk og livslang læring. Hun underviser i kurs om VR/AR og KI for læring og fremtidens læringsteknologier. Hun har arbeidet med utdanningsmessige virtuelle verdener og immersive teknologier siden 2002, med over 100 publikasjoner på feltet. Ekaterina har vært involvert i å utvikle utdanningsmessige XR-simuleringer for et bredt spekter av interessenter, inkludert næringsliv, sykehus, Forsvaret og NAV. Ekaterina er Norges ambassadør for Women in Immersive Tech.
Dato: 07. november 2024
Når: 11.00–12.00
Link til webinar:
https://event.webcasts.com/starthere.jsp?ei=1691779&tp_key=d14317e4f4
Meld deg på vårt nyhetsbrev for å være en av de første til å motta invitasjon til våre eventer.
Se full oversikt over alle våre kommende eventer.