Isbjørnklubben er en turistattraksjon i Hammerfest. Klubben trengte en ny profil og en tydeliggjøring av hva de var, og hva de ønsket å være. I tillegg ønsket de å finne nye forretningsmuligheter som passet med den nye profilen. Det var viktig for dem å være en spydspiss for turismen i Hammerfest.
Liveworks fremgangsmåte var å lage en plan for å få andre lokale turistaktører til å samarbeide med dem. Vi hjalp dem med å skape en kundeopplevelse som tar tiden før, under og etter besøket med i beregningen. Vi utviklet egnede tiltak for å styrke båndet mellom Isbjørnklubben, kundene og samarbeidspartnerne.
Gjennom sin nye profil klarte Isbjørnklubben å skape en bedre relasjon til både lokale og internasjonale besøkende. Dette har gjort dem til en ettertraktet opplevelse som har trukket flere besøkende til regionen.
North Norway Travel hadde ambisjoner om å vokse som turistaktør. De ønsket å oppnå dette ved å tilby tjenester fra en rekke tilbydere som en sømløs og enhetlig tjeneste.
De fleste av kundene deres er utenlandske reisebyråer, og de var bekymret for at ting skulle gå galt når mange små aktører skulle tilby tjenestene sine som en del av et reiseopplegg. Livework utformet en strategi for å skape gode relasjoner mellom reisebyråer og andre lokale aktører. Vi fokuserte på å få alle involverte til å engasjere seg og delta fullt ut i satsingen.
Ved å kombinere alle de ulike tjenestetilbyderne i én sømløs tjeneste kunne vi skape en bedre turistopplevelse. Dette gir ikke bare økt verdi for turistene, men også for byråene som selger og tilbyr disse tjenestene.