Verdiskaping gjennom hele transaksjonssyklusen

Deal analytics

Foto av høye bygninger, finansdistrikt

Vi hjelper deg å ta bedre investeringsbeslutninger, få ny innsikt og oppnå bedre resultater ved bruk av data

Datadrevne innsikter bidrar til bedre investeringsbeslutninger og resultater. Ved å kombinere vår dype erfaring innen transaksjoner, strategi, drift, data og analyse med de nyeste teknologiene, hjelper vi deg å øke verdiskaping gjennom hele transaksjonssyklusen. Våre løsninger forekler det komplekse – og gir deg innsikten du trenger, når du trenger den.

 

     

Forberedelse for salg Gjennomføring – selgersiden Gjennomføring – kjøpersiden Verdiskapning etter transaksjon Salg / IPO Forberedelse for salg Gjennomføring – selgersiden Gjennomføring – kjøpersiden Verdiskapning etter transaksjon Salg / IPO

Transaksjonssyklusen

Dagens raske skifter i forretnings- og teknologilandskap skaper unike muligheter for hurtig og lønnsom vekst.

Deal Analytics kan hjelpe deg med å realisere potensialet - men det krever forretningsinnsikt og smart bruk av store datamengder.

Vi støtter deg gjennom hele prosessen med å omdanne komplekse data til innsikt. Vi kan levere de riktige rådene, på de riktige tidspunktene, så du kan ta de riktige beslutningene.

Trykk på transaksjonssyklusen til venstre for å lære mer.

     

Fokusområder og metoder

Utforsk hvordan vi bruker avansert analyse og teknologi til å skape innovative løsninger og verdifull innsikt til våre kunder.

Geografisk innsikt

Vi benytter den nyeste teknologien for geografisk analyse til å gi innsikt og nye perspektiver fra lokasjonsdata. Vi kombinerer klientens kundedata og finansielle informasjon med eksterne datakilder som demografi, trafikk og geografi. Våre analyser hjelper klientene våre med å vurdere de viktigste resultatdriverne i selskapet, identifisere nye muligheter, understøtte ekspansjonsplaner og identifisere potensiell overlapp mellom klienten og andre markedsaktører.

Prediktiv analyse

Vi benytter maskinlæring for å predikere fremtidige utfall. Hvilke kunder vil sannsynligvis kansellere abonnementet sitt, og hvilke faktorer er det som driver beslutningen? Ved å predikere kundefrafall kan vi vurdere potensiell oppside i framtidige inntekter. Ved å forstå de viktigste driverne kan klienten rette seg strategisk mot de mest lønnsomme kundene.

Mønstergjenkjenning

Vi benytter maskinlæring og visualiseringsverktøy for å avdekke relasjoner og mønstre i klientens kunde- og produktdatabaser. Det kobler vi sammen med eksterne data som tekst i evalueringer på nettet. Målet er å forstå sammenhenger mellom de viktigste driverne og hvordan kundene samhandler med selskapet.


Kontakt oss

Henrik Gran

Partner, Oslo, PwC Norway

+47 952 60 046

Kontakt meg