Kvalitetssikring ved vurdering, valg og anskaffelse
Vi kvalitetssikrer dokumentasjon og aktiviteter relatert til din bedrifts anskaffelse av nytt ERP-system. Viktige elementer er beslutningsunderlag for valg mellom løsningsalternativer, kravspesifikasjon og evaluering av tilbudte løsninger. Vår tjeneste vil bidra til at du går til anskaffelse av et ERP-system som i størst mulig grad samsvarer med din bedrifts funksjonelle og økonomiske behov.
Kvalitetssikring av prosjekter
Vi kvalitetssikrer gjennomføring av ERP-prosjekter, dvs. om prosjektets aktiviteter og leveranser holdes opp mot god praksis og relevante standarder, kontrakter, kravspesifikasjoner, testresultater osv. Tjenesten vil øke sannsynligheten for at ERP-systemet implementeres på en hensiktsmessig og kostnadseffektiv måte. Et viktig mål er å etablere en solid plattform for videre forvaltning av systemet.
Kvalitetssikring av systemer og forvaltningsrutiner
PwC bistår med å kvalitetssikre organisering og rutiner for forvaltning av ERP-systemet. Det gjøres blant annet ved å identifisere korrektive tiltak hvor feil kan introduseres til ERP-systemet, gjerne grunnet avvik i forhold til god praksis.