Skadeoppgjør på 3 sekunder

Før kunne det ta tre dager å få svar fra forsikringen. Det aksepterer ikke kundene lengre.

–Vi måtte tenke helt nytt, og PwC hjalp oss å komme ut av komfortsonen, sier skadedirektør i Tryg, Jeanett Hove Tennefoss.

 

Tryg har drevet med forsikring i over hundre år, men nå ble de nødt til å tenke skadeoppgjør på en helt ny måte. –Vi trengte noen som kunne pushe oss ut av komfortsonen. For å hjelpe oss med omstillingen, så samarbeider vi med PwC, sier Tennefoss. 

 

Tryg hadde høye ambisjoner med å skape kundeverdi og lage effektive prosesser som sikrer at kunden får en god opplevelse i en vanskelig situasjon.

loading-player

Playback of this video is not currently available

Vi blir det første selskapet i Norden som leverer skadeoppgjør på kun 3 sekunder, og det er vi stolte av.

Jeanett Hove Tennefoss, skadedirektør i Tryg

Hva MÅ dere ha av opplysninger?

Tryg ble utfordret av PwC på hvilke opplysninger de måtte ha, for å komme med et svar til kunden. For Tryg er det viktig at kunden slipper å svare på for mange spørsmål i en vanskelig situasjon. 

Ny innovativ løsning sammen med PwC

Helt konkret. Løsningen er et digitalt skadeskjema som gir en automatisk konklusjon basert på et regelsett. Det kan sammenlignes med en robot. Ambisjonene til Tryg var å automatisere flere skademeldinger. Det første PwC-teamet gjorde var å strukturere alt i flere prosjekt og med en tidslinje. Når skal utviklerne involveres, når skal brukertestingen skje osv.

Planene forandrer seg alltid underveis. PwC støttet prosjektleder, fasiliterte design av fremtidige kundereiser og prosesser, og hjalp til med det administrative og å holde fremdriften.

Alt i alt var det rundt 50 personer med i de ulike prosjektene som har tatt to år. Det gjenstår fortsatt noen produkter før arbeidet er ferdig. 

Arkitekter og utviklere er involverte i å finne ny løsning. Vi følger kontinuerlig med på hvordan kunden bruker løsningen, og hva som bør forbedres. Kundene endrer seg, behovene endrer seg, og da må vi også ha tilpasningsdyktige løsninger.

Andre Gill, rådgiver i PwC

Teknologien gir oss muligheter for å gjøre det som er komplekst, enkelt for kunden. Det viser virkelig at man kan være innovativ og skape gode løsninger, selv om man har en lang historie og et eksisterende arbeidssett å jobbe etter.

Andre Gill, rådgiver i PwC

Kontakt oss

Andre Kopperud Gill
Direktør, PwC Norway
Tlf: 982 64 392
Kontakt meg