Når statlige virksomheter, kommuner og fylkeskommuner skal ta beslutninger, er det viktig med et godt kunnskapsgrunnlag. Det legger grunnen for veloverveide valg og god forvaltning av fellesskapets ressurser.
PwC har lang erfaring med å bistå offentlige virksomheter med å utarbeide solide kunnskapsgrunnlag. Vi tror ikke på en “one size fits all”, men skreddersyr våre team og vår tilnærming til oppgaven. Det gir den riktige sammensetningen av kompetanse og sikrer god gjennomføring og resultat for våre kunder.
Vi kombinerer dyp teoretisk innsikt sammen med bred praktisk erfaring til å skreddersy en metodisk tilnærming til våre utredninger.
Vi bistår offentlige virksomheter med å utarbeide beslutningsgrunnlag for større og mindre tiltak som reformer, regelendringer og investeringer.
Vi har lang erfaring med å gjennomføre samfunnsøkonomiske analyser for offentlige virksomheter i stat, kommuner og fylkeskommuner.
Vi kombinerer fagkunnskap med spisset utredningskompetanse i tverrfaglige team i konseptvalgutredninger og kvalitetssikringer.
Vi benytter anerkjent evalueringsmetodikk og har over tid utviklet et eget rammeverk og standarder for god evalueringspraksis.